Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαθαίνουμε την ώρα με το δικό μας ρολόι!

 

     Σκαλίζοντας το αρχείο μου, βρήκα και ένα ρολόι που είχα φτιάξει πριν τρία χρόνια για την τάξη υποδοχής που είχα τότε. Μπορείτε και εσείς να το φτιάξετε πολύ εύκολα, εκτυπώνοντας το αρχείο. Το ρολόι, οι δείκτες και  τα κυκλάκια με τα λεπτά είναι ασπρόμαυρα για πιο οικονομική εκτύπωση. Χρησιμοποιώντας όμως χρωματιστά χαρτιά, μπορούμε να φτιάξουμε ένα όμορφο, πολύχρωμο ρολόι!


Αρχικά, διαλέξτε ένα χαρτόνι (περίπου όσο δύο φύλλα Α4), πάνω στο οποίο θα κολλήσετε το ρολόι.
1. Εκτυπώστε τη σελίδα με το καντράν του ρολογιού 2 φορές σε δύο διαφορετικού χρώματος φύλλα.
2. Κόψτε το ένα από τα δύο στη μέση και κολλήστε το πάνω στο άλλο. Αυτό το κάνουμε για να πούμε ότι όσο ο μεγάλος δείκτης βρίσκεται π.χ. στο γαλάζιο μέρος του ρολογιού, βάζουμε μπροστά το και, ενώ όσο βρίσκεται στο κίτρινο, βάζουμε μπροστά το παρά.
3. Εκτυπώστε τους δείκτες σε δύο διαφορετικού χρώματος φύλλα.
4. Πλαστικοποιήστε τους δείκτες και περάστε τους στο κέντρο του ρολογιού με διπλόκαρφο.
5. Εκτυπώστε τα κυκλάκια με τα λεπτά και κολλήστε τα γύρω από το ρολόι 
   Για να κρατήσει περισσότερο καιρό η κατασκευή, μπορείτε να πλαστικοποιήσετε όλα τα μέρη, προτού τα κολλήσετε στο χαρτόνι ή να κολλήσετε εξ'αρχής όλα τα μέρη σε χαρτί αντί για χαρτόνι και να το πλαστικοποιήσετε όλο μαζί. Το ρολόι που είχα φτιάξει είναι αυτό της παρακάτω εικόνας.

Το ρολογάκι μου στη φετινή μου τάξη στο ολοήμερο, δίπλα στο ημερολόγιο!

Θα βρείτε εδώ το αρχείο για εκτύπωση.

Σχόλια

  1. Γειά σου Γαλήνη!!
    Είχαμε την ίδια ιδέα με το ρολόι και θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση. Επειδή το αριστερό ημισφαίριο αναφέρεται ως παρά, η αντιστοιχία θέλει αλλαγή! Δλδ το 7 είναι 25 και όχι 35, αντίστοιχα 8 -> 20 και όχι 40.

    Φιλικά, Αμαλία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Αμαλία!!!
      Έχεις δίκιο! Θα μπορούσα να βάλω στο ημισφαίριο "παρά" τα λεπτά όπως τα διαβάζουμε. Δεν το σκέφτηκα έτσι. Έβαλα τα κυκλάκια για να μετρήσουμε τα λεπτά της ώρας και να διαπιστώσουμε ότι είναι 60. Μετρούσαμε προφορικά τα λεπτά για να διαβάσουμε την ώρα. Μπορεί να το συμπληρώσω ή να φτιάξω ένα άλλο κάποια στιγμή που να είναι έτσι και να διευκολύνει τους μαθητές να διαβάζουν την ώρα! :-)

      Διαγραφή
    2. Γεια σας! Έχετε πολύ ωραίες ιδέες στο ιστολόγιο σας!
      Παρόμοιο πλαστικοποιημέο ρολόι με το παρά στην αριστερή πλευρά χρησιμοποιώ εδώ και χρόνια. Μόλις πριν από λίγες μέρες το φτιάξαμε επιτέλους και σε on line εφαρμογή. Μπορείτε να το δείτε εδώ:
      http://www.kidmedia.gr/archives/3005

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.